یکی از سوالات رایج میان کسانی که کارفروش عمده کیف را به تازگی شروع کرده اند اینست : چگونه قیمت نهایی و هزینه تولیدی کیف زنانه در تهران را کاهش دهیم؟ دانستن مواردی که هزینه تولید و قیمت نهایی جنس را کاهش می دهند ، برای یک تولیدی کیف زنانه امری ضروری است . حتی یک تولیدی کیف زنانه ارزان ماهر و با تجربه نیز نمی تواند ادعا کند تمام مواردی که منجر به کاهش قیمت نهایی کالا می شود را می داند .پس مواردی را که در این مطلب قرار داده ایم کامل نبوده و با مشورت ۳ تولیدی کیف در تهران تدوین گشته و از دوستانی که در فروش عمده کیف زنانه ارزان صاحب نظر هستند استدعا دارم در راستای کمک به هموطنانشان با درج تجربیات خود به بهبود این مطلب کمک نمایند.
کاهش قیمت نهایی کیف تولید شده اهمیت بالا و روی فروش و سفارشات تاثیری انکار ناپذیر دارد ولی توجه به این موضوع که کیفیت کیف زنانه نباید قربانی شود مساله ای مهم تر است. زمانی کاهش قیمت تاثیر مثبتی خواهد داشت که کیفیت کار افت نداشته باشد و اگر اینچنین شود ، نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه ممکن است آسیب های جدی و جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و اطمینان مخاطبان از تولید کننده سلب گردد. حال چه باید کرد که بدون افت کیفیت کیف، قیمت تمام شده را به حداقل رساند؟
با یک نگاه کلی به سیر تولیدی ، می توان به این پی برد که متریال و هزینه اجرایی ، دو رکن مهمی هستند که قیمت کیف حراجی را تشکیل می دهند . ولی یک عامل مهم دیگری که در این موضوع دخیل است و متاسفانه زیاد به چشم نمی آید هزینه های جانبی حراجی کیف است که غالبا آن را به نام ( پرتی ) می شناسند. پرتی تولید ، برخلاف تصور برخی تولید کنندگان ، تاثیر بسزایی در این موضوع دارد و حتی امکان این وجود دارد که تاثیر این مسئله به ظاهر ناچیز ، از دو مورد متریال و هزینه دوخت بیشتر باشد. پرتی تولیدی کیف را موارد متعددی تشکیل می دهد و از جمله آن ها می توان به مواردی همچون حمل و نقل ، هزینه خدماتی (آب ،برق و..) ، دم قیچی ها (پرت متریال) ، تبلیغات ، هزینه رفاهی زیردستان و … اشاره کرد.
حتما برخی از دوستان تولید کننده با این مسئله برخورد داشته اند و اتفاقاتی پیش بینی نشده ، هزینه های زیادی را برایشان به همراه داشته. یک تولیدی کیف زنانه در سیر تولید خود با مسائلی همچون چک برگشتی ، حوادث غیر مترقبه، خرابی ماشین آلات و… روبرو خواهد شد که پخش کیف عمده را متحمل هزینه های زیادی می کند . پس اتفاقات پیش بینی نشده را نیز باید به لیست هزینه ها اضافه نمود و برای کاهش این نوع هزینه ها راهی به غیر از عملکرد محتاطانه وجود ندارد.
مکان فروش عمده کیف ، به غیر از تاثیرش بر رونق فعالیت ، روی هزینه تولیدی کیف زنانه در تهران نیز تاثیر بسیاری دارد . دلایل زیادی مکان تولیدی کیف در تهران را تاثیر گذار کرده مانند هزینه ی حمل و نقل ، هزینه کارگر و مسائل دیگری که مربوط به مکان تولید می شود . برای کاهش این نوع هزینه ها در تولیدی کیف زنانه ارزان، باید تا حد امکان مکان فروش عمده کیف را متناسب با مکان تولیدی کیف انتخاب نمود که از لحاظ حمل ونقل به اماکن خدماتی آن تولیدی نزدیک بوده و از لحاظ استخدام دست تولید کننده در انتخاب زیر دستان باز باشد.
همانطور که گفته شد ، متریال یکی از ارکانیست که قیمت یک کیف را تشکیل می دهد. دلایل زیادی وجود دارد که قیمت متریال و پارچه مصرفی ، دست خوش تغییر می گردد و قیمت تمام شده را بالا می برد. در اینجا به نکاتی که می تواند در این امر به تولیدی کیف زنانه کمک کند اشاره می کنیم
همان طور که می دانید ، دم قیچی اصطلاحی است که به پرتی و اضافات پارچه در هنگام برش گفته می شود . و در مطالب پیشین روچی توضیح مختصری را در مورد آن بیان کرده ایم. با حسابی چهارانگشتی متوجه این خواهید شد که همین دم قیچی ها ، برای تولید هزینه ی زیادی را به همراه دارد. پس باید تا حد امکان این مورد را در برش کاهش داد. برای این امر باید در چینش الگو روی لایه های پارچه ابتکار به خرج داد و در چینش لایه های پارچه دقت کرد و در صورت امکان از برشکاران زبده استفاده نمود . یکی دیگر از عوامل مؤثر روی دم قیچی ها، عرض پارچه می باشد که باید متناسب با الگو انتخاب شود .
یک تولیدی کیف زنانه ارزان برای کاهش هزینه پخش عمده کیف باید روی مزد و حقوق کارگران دقت داشته باشد. باید کارگرانی را انتخاب نمایند که در عین داشتن مهارت کافی و وجدان کاری، منصف هم باشند . برای تولیدی هایی که دارای خیاطی هستند معمولا بهترین شیوه برای پرداخت دست مزد ، مزدی دوزی است یعنی در ازای هر اجرای هر دوخت مزدی را در نظر گرفته و به دوزنده پرداخت نمود. این روش برای وسط کاران و دیگر زیردستان زیاد مناسب نبوده و بهتر است برای دسته حقوق ثابت (روزمزد) در نظر گرفت.